ännu en rolig kväll,

Jag har sjukt roligt när jag är på krogen. Igår var även det en lyckad kväll. Linnea är så rolig att man skrattar så det gör ont.
Det finns en grej som stör mig. Vad har hänt med mitt minne? Jag minns ingenting längre från kvällarna. Jag vet bara att jag haft sjukt roligt, men inte varför. Pinsamt som fan är det. Jag som alltid har varit den som fått påminna de andra, nu är det tvärtom. Tur det är bara minnen som sviktar och jag har kontroll på allt annat. Jag får träna nu i veckan när storsjöyran drar igång. Jag menar, jag har ju fyra dagar på mig!

Kommentarer
Postat av: tellan

welcome to my world ;)

2010-07-26 @ 22:32:25
Postat av: mor

Blackout. Plötslig förlust av medvetandet, en minneslucka under längre eller kortare tid, vanligen någon

timme, under alkoholpåverkat tillstånd. Minnesluckan är total. Som blackout räknas inte dunkelt minne på

grund av berusning, s k "grey out", vilket är ett vanligt symtom under hela missbrukskarriären.

Blackout är ett sent fenomen, som beror på tolerans för alkoholens narkoseffekt och som gör att alkoholisten

kan hålla sig vaken vid så höga alkoholkoncentrationer att de slår ut minnesfunktionen. Orsaken anses vara en

toxisk skada på det limbiska systemet i hjärnan. Det är också en första varningssignal för alkoholism.

En blackout bör uppfattas som allvarlig och bör medföra en "vit period" eller avsevärt minskad alkoholkonsumtion.

2010-07-28 @ 13:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0