fördomar,

Helvete vad jag hatar fördomar, även fast jag har en massa själv. Men det är svårt att leva helt utan. Men jag gör så gott jag kan.
Men jag blir mest förbannad när jag hör andra prata högt om dem, som idag på stan.
En gumma och en gubbe kom och gick och kollade på en blomsterdekoration som står lite överallt i stan och denna var totaltrashad. Gumman går fram till blomman och kollar och suckar och går därifrån och säger med en väldigt sur och negativ ton: "Dessa ungdomar, de ska bara förstöra.." hon fortsatte att säga något men vid "ungdomar" slutade jag att lyssna. Jag blir så j-vla less på alla som klagar på oss ungdomar, det finns så många andra som inte är ungdomar som mycket gärna också förstör en såndanblomma och vem vet det kanske inte ens var meningen att denna blomma skulle bli trashad, utan det var en olyckshändelse. Jag var så nära att gå fram till tanten och bara skrika på henne, men.. det kunde ha blivit lite pinsamt. Jag kokade över och gick därifrån istället.

Kommentarer
Postat av: MOR

Ha ha ha du kommer nog bli lika du med eller du är kanske så redan..... Du håller ju tydligen med A i "han har ju suttit i fängelse, då ska han ju inte vara så dyr!" ........ska dessa människor vara billigare för att de sonat sitt brott. Man ska inte kasta sten i glashus... PUSS

2008-07-24 @ 19:12:59
URL: http://alienor.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0