Hur man lever med Viktor del 1

Något som jag märkt med Viktor är att han har otroligt svårt att skilja på våra handdukar eller komma ihåg att han har en handduk som hänger framme redan. Han tar gärna nya och använder flera stycken. Det sistnämnda har han dock blivit bättre på. Jag vill gärna skilja på våra handdukar, inte för att jag tycker det är äckligt att dela med honom men jag klarar inte av att han lägger den på golvet när han är klar och torkar av sina fötter på handduken. Jag har aldrig fattat grejen med folk som lägger handduken på golvet. Hur ÄCKLIGT är inte det? Då går ju inte handduken att använda igen, speciellt inte om man använder den på offentiliga ställen. Detta hände ganska ofta i damlaget när jag spelade med ÖIB och jag tyckte alltid det såg lika äckligt ut varje gång.
Ikväll hände detta; Jag har en rosa handduk och Viktor en blå, så att Viktor verkligen ska kunna se skillnad på dem och ta rätt. Men tydligen så funkade inte det. Nyss kom nämligen Viktor ut från duschen i handdukt till mig i vardagsrummet och vilken handduk har han, jo den ROSA! Jag skrattade åt honom och sa till honom att han hatar ju rosa så varför tog han den när det fanns en blå? Sen frågade jag honom hur han tänkte när han valde handduk, då svara han med ett leende; att jag skulle bli torr!
Hahah, jag har gett upp.. Note 2 self; Endast 1 handduk på toaletten räcker!

Kommentarer
Postat av: Mor

Det kan ju vara idé att köpa en handduk till golvet. ex finns nedan på länk de finns även på IKEA och på ClasOhlsson http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=157029611



http://www.giftofsaga.se/shop/?artnr=022v%E4xbo

och se till att Viktors handduk hänger närmast ;)

Puss

2011-04-05 @ 21:18:13
Postat av: Angelica

ja, kom på födelsedagsfika på onsdag vettja! :)



Haha, håller med dig! Det är SKITAÄCKLIGT när nån torkar fötterna på samma handduk som man sedan använder till typ håret och ansiktet.. Eeeeew. Har du kvar pullhörnshanduken förresten? Haha.

2011-04-08 @ 09:38:13
URL: http://septemberpyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0