snickerskakor,

Hade bestämt mig för att baka snickerskakor idag. De är så fruktansvärt goda och tydligen lätta att göra men jag verkar ha failat ändå... Det blev vissst för mycket jordnötssmör så kakorna blev lite för torra. Men jag är inte förvånad alls över min prestation. Matlagning, bakning och jag hör inte riktigt ihop.
Har inte gjort så mycket annars idag. Känner att jag vill träna. Men inte gym. Utan dans eller löpning. Men vill inte springa själv. Får se om jag hittar nån att springa med.
Har även hunnit gråta en sväng idag när Elin.G visade mig en sorglig video från youtube där det är pappor/pojkvänner som kommer hem från krig och överraskar sina nära & kära.
När vi ändå är inne på det spåret så blev jag så jäkla rädd igår natt. Jag hade inte hunnit somna riktigt men Viktor hade sovit ganska länge när han vaknar upp med världens ryck. Jag blir så klart rädd och frågar om han drömt en mardröm. Han ser livrädd ut men skakar bara på huvudet och trycker ner huvudet mot kudden. Då trodde jag att jag skulle få se honom gråta för första gången. Men han fortsatte bara att se livrädd ut och tillslut sa han att han hade vaknat och skulle fråga mig om balkongdörren var stängd men när han skulle göra detta kunde han inte röra sig alls eller prata, det var därför han fick det där rycket. Jag sa åt honom att jag trodde det berodde på att han säkert fortfarande sov och det blev konstigt mellan dröm/verklighet.
Men satan vad äckligt det var, tror jag bara sett honom så rädd en gång förut och det var när jag fick min panikattack vid nyår.
Jag har också varit med om detta en gång och det är inte roligt. Sjukt skrämmande känsla och man känner sig så instängd och maktlös i sin egen kropp.
Nä, nu ska jag ringa Thelas för att komma på andra tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0