baka liten kaka,

Freeedag. Vilket betyder Våfflor till middag eftersom det är Våffeldagen idag. Eller blir snarare en kvällsfika eftersom vi blir hemma så sent. Jag och Viktor åker alltså hem idag direkt efter mitt jobb, som jag har längtat! Dessutom är det lön idag, dock har jag knappt hunnit jobba något än men ÄNDÅ!
Igår efter jobbet så hade jag bestämt mig för att baka. Skulle göra pitekaka och hade smörjt formarna, (ja formar, för viktor har ingen djup långpanna?!) knäckt 2 ägg, smält smör och satt på ugnen. Nä då inser jag att vi inte har något socker hemma. Så jävla typiskt. Bara för att jag för en gångs skull ska göra något kreativt så ska det jävlas. Viktor var på gymet och jag var ganska säker på att han inte hade lust att svänga in på en affär för att köpa socker på vägen hem. Men ringde och smsade honom ändå men fick inget svar. Det är för långt till en affär och OKQ8 kändes också som far far away. Ringde Jennie och beklagade mig, hon tyckte jag skulle kolla med Svackan eller Patrik. Sagt och gjort, några sms senare så är sockret fixat. Tack svack! Han skulle ändå åka och handla så då kunde han köpa socker åt oss. Så igår blev det både Pitekaka & Chokladbollar gjorda. Pjuh! Nu tar det ett tag innan jag bakar nåt igen.
Här är förresten min och Viktors koja vi gjorde på
Alla hjärtans dag, cozy huh?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0