kattvakt dag 1 - äventyr!

Snacka om att dagar kan se annorlunda ut. Idag blev jag nämligen kattvakt. Jennie & Per kom förbi med safari imorse strax innan jag stack till jobbet. Gav henne lite mat och gick upp. Sprang ner på lunchrasten för att ge henne lite mera sedan upp tillbaka igen. Slutade vid tre och var hemma en stund för att leka och gosa. Sedan blev det gymet och lite inhandling så det finns mat tills imorgon då jag får besök. Hemma igen lagade jag en kanongod laxgryta och myste med safari. Kanonfint väder ute och jag var rastlös. Lunkan var sugen på glass och jag hängde på ner till villakiosken. Träffade upp lite folk och satte oss där för att se på Volleyboll. De flesta hade semester och kunde dricka öl, äckligt avundsjuk var jag just då (även nu). Alla älskade safari. Stefan lyckades få safari att bajsa ute på gräset! Eloge till honom, ett uppdrag som ingen annan lyckats med! Nu ska jag och safari sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0