1 sekund,

Denna kväll kunde ha avslutats på ett mycket otrevligare sätt än vad det blev. Påväg hem från Umeå strax innan Övik ser (som tur är) Stickan att det är en bil som blinkar längre fram i högra körfältet så hon svänger ut lite åt vänster eftersom det inte syns om bilen står still eller inte. Typ 1 sekund senare ser Stickan och jag älgen på vägen framför oss och Stickan hinner precis att väja. Bilen som kör före oss skrapar i älgen. Vi stannar lite längre bort och kollar på bilen som blinkar och undrar hur personen i bilen mår och om någon ringt någonstans. Vi vill gå dit men det är kolsvart så vi vill inte gå ute på E4an utan reflexer eller något. Som tur är ser vi två lastbilar som stannar och stänger av vägen. Några sekunder senare möts vi av flera poliser, ambulanser och brandbilar. Jag hade rysningar hela vägen hem. Nån minut tidigare kunde det varit vi. Hade inte Stickan varit uppmärksam så hade vi kört rakt in i den döda älgen.

Måste även ge en tanke åt kära lill-sara som ligger på sjukhuset och har fått blodförgiftning. Har hört om det hemska du varit med om och fortfarande bär på. Hoppas du blir frisk snart. Tänker på dig!


Kommentarer
Postat av: Mor

Tänk vilken tur att sekunden ar på just din sida..... Jag vet hur det känns har haft nästan en exakt lika upplevelse, men då levde älgen och vi var så nära att det fastnade älghår på listen som satt på framskärmen på bilen.... va rätt skakis då kan jag säga.

2010-08-27 @ 18:16:07
URL: http://bloggkoll-elle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0