Höstlovs-Innebandy,

Helgen har gått fort tycker jag.
Min kära mor och hennes man Niklas kom på besök på fredag eftermiddag
innan jag hade samling för match mot Dalen.
19.30 startade matchen och ska jag vara ärlig tycker jag att det var en riktigt
tråkig match fram till sista perioden ungefär.
Det blev ett riktigt målkalas och det hela slutade med seger till oss med 8-6.
Jag fick nästan ett assist på ett långt utkast jag gjorde, men tyvärr är det inte som
i hockey att den som hade bollen som tredje person får assist. Men jag är mycket nöjd
över utkastet.
Efter matchen skulle vi åka och äta på Subway som jag trodde hade öppet till tio men så var
det inte, de stänger 8 och 9 på kvällarna. Blev en Sibylla-burgare istället där det stod två riktigt
dragna äldre män och skulle betala och hitta sin rabatt-kupong de slarvat bort. De var riktigt dryga.
Sen var det raka vägen hem för lite mys och Godnatt.

Lördag gick vi på stan där mamma och niklas shoppade mycket. Vi fikade även frukost/lunch på UH 
som var mycket uppskattat. Senare gjorde vi en god middag hemma med efterätt.
På kvällen hade vi bjudit in G för att se på skräck/thriller-film med oss, vi såg en jättebra
film som heter Orphan. Den rekommenderar jag starkt.
När G åkt var klockan rätt mycket men vi kände att vi ville se en film till och vi var sugna på
att se en tecknad film, jag tog fram "Loranga, Masarin & Dartanjang". En riktigt bra barnfilm
som man skrattar flera gånger till.

Söndag blev egentligen bara en långt tråkig väntan tills Mamma och Niklas skulle åka hem.
De åkte hem strax efter tolv och då såg jag till att G var hos mig tills då.
När de åkt hade vi springtur, tacopaj, filmen halloween och filmkväll hos anna på schemat.
Hos Anna var det flera inbjudna och vi såg på "När lammen tystnar".

Helgen har varit trevlig och jag saknar redan min familj. Tur pappa kommer om ca 1 månad.

Nu denna vecka är det Höstlovs-Innebandy som jag, Ella och Nybba håller i.
Måndag och Tisdag har vi haft flickor i årkurserna 1-6 och Onsdag, Torsdag är det grabbarnas tur.
Nu ska jag sova. Städar ju fortfarande på mornarna också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0