Inlåst,

Aaaaaaaahhh, ännu en skräckfilm avklarad. Nu mår jag gott!
Idag såg jag och Jennie på "The uninvited", en bra film med ett
väldigt oväntat slut. Denna film var inte heller så speciellt läskigt, men
fler 'hoppa till' scener (som många tycker är läskiga) än de som jag sett
tidigare i veckan. Inte för att jag hoppar till men Jennie visade tydliga tecken!
Det är så roligt att se skräckfilm med Jennie, ibland vänder hon bort
huvudet helt och ibland sätter hon handflatan för ansiktet och ser
mellan fingrarna. Allt för att det inte ska vara lika läskigt.
Ibland kan man tro att jag sitter och ser med en blind, för då får jag sitta
och förklara vad som händer!

Idag när jag vaknade så snöade det, med en tung suck gick jag upp till jobbet.
Jag vill verkligen inte ha snö än. 1 december kan snön få komma för mig.
Förstår mig inte heller på alla som bor här, de fullkomligt älskar snön allihopa.

Ikväll är det veckans sista innebandyträning med laget. Skönt tycker jag att det
ska bli. Visst, jag älskar innebandy. Men ibland blir det bara för mycket, så har
det känts denna vecka. Även fast jag var rätt taggad igår och ska fortsätta på
samma spår idag. Nästa vecka är en viktig vecka och då är det bäst att jag är redo!

Idag är det tyvärr också sista avsinittet på en av Sveriges absolut bästa serier som
jag har sett; Inlåst. 
Jag älskar att se på reality-serier där människor vill hjälpa andra människor för
att må bra. Som i denna serie där tidigare brottslingar väljer att sätta sig i fängelse igen
för att hjälpa tonåringar att inte hamna i fängelse senare i sitt liv.
Dessutom lär man sig enhel del genom att titta på programmet, hur man ska möta andra
människor, inte döma, ge en andra chans, våga må bra, lita på andra, osv.

Nä, undra om man ska se en film till.. Monsters VS Aliens är osedd än sålänge.
Alltid bra att avsluta med antingen en komedi eller barnfilm efter en skräckis.


Kommentarer
Postat av: Morris

Thank you angel:) love you too!

2009-11-06 @ 19:05:03
URL: http://saramorian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0