Gut!

Nu är jag hemma igen, har haft en riktigt trevlig dag.
Träffade Maja och Ella på gymmet vid tio och där var vi lite längre än 1 timme.
Efter det så gick vi ut och sköt lite men Ella gav upp ganska snabbt och jag och maja blev kvar.
Kan lova er att jag är riktigt grym på att styra in bollar som maja skjuter!
Jag och Maja gav upp vid 12 för då hade jag lovat Violetta att komma till henne.
När jag kom till Violetta så hade hon redan börjat med den schweiziska maträtten och
maten var suverän!. Det var Rösti, som man gör genom att koka potatis sen strimla potatisen och
sedan efter du gjort detta så steker du potatisen i en stekpanna och du täcker hela botten.
Sedan vänder du på "plätten" och steker andra sidan, ser ut som en väldigt stor potatisbulle typ,
fast inte lika tjock.
Sedan var det en "gryta" gjord på; kyckling, champinjoner, grädde, vitlök och gräslök.
Det var också jättegott, men egentligen i grundreceptet var det typ ko kött och njurar,
thank god så har vi inte det i sverige, men kyckling gick hur bra som helst tycker jag!

Efter detta har vi suttit och pratat likhetet och olikheter och vad saker heter på innebandyplanen
och massor av annat. Det har varit riktigt roligt.
Nu ska ja softa lite innan det är träning.

Ikväll blir det mer roligheter då jag, G och Maja ska göra Vaniljbullar. Woho.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0