goa råa låtar,

Ni måste höra när Freddie Waldning sjunger  - En irländsk ballad.
Den är så jäkla bra och rå. Finns på Spotify. Inte youtube.
Hela albumet Skillingtryck & Mordballader är riktigt bra.
Angelica, jag tror du kommer gilla denna.

Jag Sjunger Om En Liten Tös,
Sjung Riketitiketitin.
Jag Sjunger Om En Liten Tös,
Som Aldrig Borde Ha Släppts Lös.
Hon Var Ju Minst Sagt Skrupellös,
När Det Gällde Familjen Sin, ~en Sin, När Det Gällde Familjen Sin.

Hon Var Besatt Utav En Demon,
Sjung Riketitiketitin.
Hon Var Besatt Utav En Demon,
Och Dränkte Far Sin Uti Ån.
Så Vattnet Man Tog Därifrån,
Var Spetsat Med Massor Av Gin, Av Gin, Spetsat Med Massor Av Gin.

Mor Sin Gav Hon Gift Minsann,
Sjung Riketitiketitin.
Mor Sin Gav Hon Gift Minsann,
I Soppan La Hon Lite Grann.
Och Modern Dog Med Sked I Hand,
Och En Fasansfull Kuslig Min, ~ig Min, Fasansfull Kuslig Min.

Hon Tände Eld På Sin Systers Hår,
Sjung Riketitiketitin.
Hon Tände Eld På Sin Systers Hår,
När Lågorna Till Taket Når.
Hon Dansa Runt Sin Systers Bål,
Spelandes Violin, ~olin, Spelandes Violin.

På Bror Sin Välte Hon En Sten,
Sjung Riketitiketitin.
På Bror Sin Välte Hon En Sten,
Sen Var Det Inte Så Mycket Mer.
För Allt Man Fann Var Några Ben,
Och Enstaka Bitar Av Skinn, Av Skinn, Enstaka Bitar Av Skinn.

En Dag På Morgon Klockan Sju,
Sjung Riketitiketitin.
En Dag På Morgon Klockan Sju,
Hon Klöv Sin Moster Mitt Itu.
Och Laga Till En Köttragu,
Och Bjöd Sen Grannarna In, ~na In, Bjöd Sen Grannarna In.

Tillslut Så Blev Det Polisförhör,
Sjung Riketitiketitin.
Tillslut Så Blev Det Polisförhör,
Hon Medgav Allt Som Hon Lastats För.
För Jag Kan Inte Ljuga, Sir.
Ljuga Det Vet Jag Är Synd, Är Synd, Ljuga Det Vet Jag Är Synd.'

Nu Är Det Slut För Denna Gång,
Sjung Riketitiketitin.
Nu Är Det Slut För Denna Gång,
Och Om Du Skrämts Utav Min Sång.
Så Tänk På Det Till Nästa Gång,
Du Skulle Aldrig Ha Bjudit Mig In, Mig In, Du Skulle Ej Bjudit Mig In.

Laaalalalala.....

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh, den var cool! Lite seg dock, skulle ha varit lite bättre med lite upptempo som i slutet av låten :> Ska vi göra en remix? :>

2009-02-20 @ 11:59:49
URL: http://dylikt.blogg.se/
Postat av: Angelica

Värmlandsvisan, hell yeah! ;>

2009-02-20 @ 12:10:06
URL: http://dylikt.blogg.se/
Postat av: Angelica

Värmlandsvisan, hell yeah! ;>

2009-02-20 @ 12:10:20
URL: http://dylikt.blogg.se/
Postat av: Anonym

tydligen så har vi den låten i bilen säger j-gren

2009-02-20 @ 22:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0