djup barndom..

Snacka om att jag var djup när jag var liten..
Detta vad min favoritsång med Smurfarna.
Älskar texten.. (kanske därför jag är så fascinerad av stjärnor också)

Jag sitter här eller går omkring
Och grubblar och funderar över tusen ting
Som varför vi smurfar jämt gör som vi gör
Jag grubblar på allt och undrar varför
Men aldrig nån som svarar
Så jag undrar.. hmm..
Ett ord kan va långt, men mena nåt kort
En mikroorganism består om det är ett sort
Och varje språk har egna ord
För sol och stormar, himmel och jord
Men nu har jag en fråga
Ja, så jag undrar.. hmm..

Så varför det och när och hur
Varför finns det stjärnor, är det bara tur?
Och är vår himmel störst?
Och vilken stjärna faller först?
Och det är en sak, jag grunnar på
Att Trädgårdssmurf har gröna fingrar fast dom är blå
Så underligt med frön
Som blir en planta frisk och grön

Sjung!
Dadada...

Jag grubblar jämt på frågespel
Om svaret är riktigt eller riktigt fel
Jag tänker på sånt som aldrig har skett
Och vad den allra första smurfen har sett
Än nyfiken på livet
Ja, så jag grubblar.. hmm..

Grubbelsmurfen, grubblar över det
Grubbelsmurfen, rynkar visst pannan
Han ville gärna se kompassen som fåglarna, nog måste ha
För att hitta vägen hem igen från Afrika
Hmm.. Är ganska bra med vingar
Men jag undrar..

Så varför det och när och hur
Varför finns det stjärnor, är det bara tur?
Och är vår himmel störst?
Och vilken stjärna faller först?
Jag önskar att jag sen kunde se
Vart tar ljuset vägen när man släcker det?
Jag undrar vad som sker
Om ingen orkar grubbla mer?
Och jag grubblar, tänker!
Varför, hur och om och när
Är en smurf jämt blå och aldrig nånsin skär
Och varför är det så?
Ja varför är jag blå?
Jag undrar vad som sker
Om ingen orkar grubbla mer..?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, så jävla typiskt dig alltså :p

2008-10-11 @ 14:31:05
URL: http://sjusadeles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0