alarm.

är nu hemma hos pappa min, mycket trevligt!
märkte dock nu ikväll när pappa och jag skulle ta fram kvällsfika att det var en fet äcklig jävla spindel som satt i taket mitt i köket, jag får panik och ber pappa ta bort den men först vill han inte.
jag the geek herself börjar att gråta lite och pappa märker det och tycker synd om mig och tar bort spindeln.
sen när paniken lagt sig så gråter jag fortfarande och tårarna slutar inte rinna även fast jag är glad.. helt weird.
Han ursäktade sig och sa att han inte visste att jag blivit så rädd och att jag måste hälsa på oftare hemma så att jag blir mer van detta och inte vara en sån storstadsflicka, håller med där!

.. och jag håller med honom. detta är ju pinsamt, har aldrig varit såhär förut.
slängde iväg ett sms till mamma om det och hon tyckte att jag skulle söka hjälp typ.
hon vill inte att ja ska må så dålig över nåt sånt litet.

fick iaf höra världens grej av pappa att de har ett råttlarm är hemma som gör att inga råtter vill hit och då sa ja att de kunde väl uppfinna ett sånt för spindlar, men se på fan.. de har redan gjorts, och pappa har det!
grymt.  det önskar jag mig i julklapp iaf.

Kommentarer
Postat av: B

haha vilken grejj att uppfinna!

2008-03-19 @ 13:19:10
Postat av: Anonym

Spindlar är skitbra att ha hemma. De trivs bara i friska hus, dvs inget mögel eller sån skit plus att de som sagt käkar andra småkryp. När jag hittar en spindel i badrummet schasar jag bara in den under badkaret, där kan de husera bäst de vill.

2008-03-21 @ 16:33:23
Postat av: Anonym

Spindelfobi räknas till gruppen specifika fobier och behandlingen som enligt forskning visat sig vara den man bör välja är kognitiv beteendeterapi. Man kan vända sig till den psykiatriska öppenvårdsmottagningen där man bor som kanske har någon som arbetar med denna terapiform.

I annat fall kan de ha psykoterapeuter anslutna till sig som de kan remittera till. Som student kan du även ta kontakt med studenthälsovården.

Det finns en lista över utbildade kognitiva beteendeterapeuter i Sverige på www.kbt.nu där du kan se vilka som finns geografiskt nära dig. Ett annat alternativ är universiteten i Uppsala och Stockholm där psykologer under utbildning ger behandling. Kostnaden för denna är då mycket lägre. I och med att behandlingen är intensiv och ganska kort - det kan räcka med en eller två gånger, kanske det kan vara möjligt att söka behandling även utanför dina hemtrakter.

2008-03-21 @ 16:48:54
Postat av: A

haha shit, du har fått värsta hjälpen här ju!
Men pullan, jag tycker vi ska utrota de jvälarna!
DET ÄR ÅT HELVETE !

2008-03-21 @ 20:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0