Våra bästa år,

Eftersom Jennie slaggade hos mig inatt så är det Våra bästa år nu på tv.
Jag tror att det lätt kan stå på min Tio i Topp lista på sämsta tv-program. Det och Sjunde himmelen ligger väldigt högt upp. Det roliga med det är att just Sjunde Himmelen är Isabells favoritprogram.

Idag lever jag fortfarande på vinsten från igår.
Men dock har jag lite halsont idag på morgonen, hade det även igår och i måndags.
Hoppas det inte är något som bryter ut bara.

Idag blir det en powerwalk och en snabbis på stan.
Sen ikväll är det träning igen


.

     En ny ful bild på mig i målet.

Kommentarer
Postat av: Mor

Huskur



- Vid nalkande halsont

Så fort du börjar känna dig dålig i halsen:

1. Häll upp varmt vatten (inte brännhett!) i din favoritmugg

2. Tillsätt rikligt med salt så att vattnet smakar salt

3. Ta en lagom stor klunk och gurgla ordentligt (5-10 sek) långt ned i halsen. Spotta ut!

4. Upprepa proceduren tills muggen är tömd

För bäst resultat, utför proceduren innan du går och lägger dig (men borsta gärna tänderna efteråt!)



- Vid nalkande förkylning

Så fort du börjar känna dig förkyld:

1. Tag fram en styck rå vitlöksklyfta

2. Skala den och skär bort "rotänden"

3. Finhacka vitlöksklyftan

4. Lägg en lagom stor del av den finhackade vitlöken på en tesked och stoppa i munnen

5. Skölj ned med friskt kranvatten

6. Upprepa proceduren tills hela vitlöken är nedsköljd

Obs! Tugga ej!



Vitlöken kan med fördel användas även vid halsont!

2008-08-13 @ 20:30:34
URL: http://alienor.bloggsida.se/
Postat av: broder

men emelie alla kort på dig blir fula ;)

2008-08-13 @ 23:13:55
URL: http://mrblommen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0